Latest Post

Α ΑΔΕΙΑ ΑΔΕΙΑ ΑΙΜΟΚΑΘΑΡΣΗΣ ΑΔΕΙΑ ΑΝΑΠΗΡΩΝ ΑΔΕΙΑ ΑΝΕΥ ΑΠΟΔΟΧΩΝ ΑΔΕΙΑ ΘΑΝΑΤΟΥ ΣΥΓΓΕΝΟΥΣ ΑΔΕΙΑ ΜΟΝΟΓΟΝΕΪΚΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΑΔΕΙΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΠΙΔΟΣΗΣ ΑΔΕΙΑ ΩΡΟΜΙΣΘΙΩΝ ΑΔΕΙΑ AIDS ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΑΝΑΠΑΥΣΗ ΑΝΕΡΓΙΑ ΑΝΗΛΙΚΟΙ ΑΠΕΡΓΙΑ ΑΠΟΔΟΧΕΣ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ ΑΠΟΛΥΣΗ ΑΠΟΨΕΙΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΑ ΑΡΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΑΣΘΕΝΕΙΑ ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΑΥΤΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΦΙΣΑ ΒΙΒΛΙΟ ΑΔΕΙΩΝ ΒΙΝΤΕΟ ΒΛΑΠΤΙΚΗ ΜΕΤΑΒΟΛΗ Γ ΓΑΜΟΣ ΓΑΜΟΣ ΑΔΕΙΑ ΓΑΜΟΣ ΕΠΙΔΟΜΑ ΓΕΝΗΣΗ ΓΕΝΗΣΗ ΑΔΕΙΑ ΓΟΝΙΚΗ ΑΔΕΙΑ ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΟΙΚΟΔΟΜΩΝ ΔΩΡΟ ΔΩΡΟ ΠΑΣΧΑ ΔΩΡΟ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ ΔΩΡΟ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΩΝ Ε.Γ.Σ.Σ.Ε ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΕΙΔΙΚΗ ΓΟΝΙΚΗ ΑΔΕΙΑ ΕΚΛΟΓΕΣ ΕΚΛΟΓΙΚΗ ΑΔΕΙΑ ΕΠΙΔΟΜΑ ΑΔΕΙΑΣ ΕΠΙΔΟΜΑ ΟΑΕΔ ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ ΕΡΓΑΤΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΕΡΓΑΤΙΚΗ ΤΑΞΗ ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΛΑΜΙΑΣ ΕΡΓΟΣΗΜΟ ΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΝΟΝΙΚΗ ΑΔΕΙΑ ΛΑΡΚΟ ΜΕΡΙΚΗ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ ΜΗΤΡΟΤΗΤΑ ΟΑΕΔ ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΑ ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΟΙΚΟΔΟΜΩΝ ΠΑΜΕ ΣΠΟΥΔΑΣΤΙΚΗ ΑΔΕΙΑ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΔΕΙΑ ΣΥΝΔΙΚΑΤΟ ΟΙΚΟΔΟΜΩΝ ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΙ ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ ΥΓΙΕΙΝΗ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΧΙΟΥΜΟΡΙΣΤΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ ONLINE

«Δε θα ήταν πιο δίκαιο, η μητέρα να παίρνει άδεια όταν το παιδί της είναι μικρό και την έχει ανάγκη, και όχι να βγαίνει στη σύνταξη νωρίτερα όταν το παιδί της είναι 20 και 21 ετών;...». Τα παραπάνω δήλωσε σε εκπομπή της ΕΡΤ η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Εύη Καρακώστα.
Είναι φανερό πως η επίθεση εναντίον των γυναικών των λαϊκών στρωμάτων θα γίνει με τη λογική «διαλέξτε τι θα χάσετε»: Τις άδειες μητρότητας ή το δικαίωμα να βγαίνετε νωρίτερα σε σύνταξη; Και στο όνομα μιας «ισότητας» κομμένης και ραμμένης στις ανάγκες του μεγάλου κεφαλαίου.

Η εξίσωση των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης ανδρών και γυναικών, που στηρίζουν όλα τα αστικά κόμματα - και μάλιστα ως βήμα υπέρ της ισότητας των δύο φύλων - παραβλέπει την ιδιαίτερη φθορά που υφίσταται ο γυναικείος οργανισμός εξαιτίας και των βιολογικών γνωρισμάτων του (π.χ. κυοφορία) και ιδιαίτερων καθηκόντων που αναλαμβάνει η γυναίκα (π.χ. ως μητέρα). Την ίδια ώρα, η εξαφάνιση κάθε ίχνους δημόσιων δομών σε Υγεία και Πρόνοια διαμορφώνει συνθήκες σωματικής και ψυχολογικής εξόντωσης για τις γυναίκες των εργατικών - λαϊκών οικογενειών. Οι γυναίκες, βεβαίως, της αστικής τάξης δεν έχουν τέτοιου είδους προβλήματα και ανησυχίες...

Περί «διαπραγμάτευσης» ο λόγος στην προχτεσινή συνάντηση του προέδρου της ΝΔ με αντιπροσωπεία της ΓΣΕΕ. Ο Γ. Παναγόπουλος, σε διάλογο που είχε με τον Β. Μεϊμαράκη, παρατήρησε ότι το να βρίσκονται όλες οι δυνάμεις μαζί και να ενισχύουν τη διαπραγμάτευση είναι πολύ σημαντικό, για να απαντήσει ο πρόεδρος της ΝΔ: «Πράγματι. Οπου πηγαίναμε με σοβαρά επιχειρήματα και με ενίσχυση των τριτοβάθμιων οργανώσεων στη διαπραγμάτευση το κερδίζαμε. Εκπέμπεις αξιοπιστία». Ούτε συνεννοημένοι να ήταν οι δυο τους. Ο μεν πρόεδρος της ΓΣΕΕ εξήρε τη συναίνεση ανάμεσα στα κόμματα, την οποία άλλωστε ο ίδιος υπηρετεί σε συνδικαλιστικό επίπεδο. Τι κι αν αυτή η συναίνεση είναι για να περάσουν νέα αντιλαϊκά και αντεργατικά μέτρα! Αλλωστε, αυτός είναι ο ρόλος του εργοδοτικού - κυβερνητικού συνδικαλισμού, παλιού και νέου. «Παλιά καραβάνα», όμως, και ο πρόεδρος της ΝΔ, πήρε απευθείας την πάσα και είπε ότι η «ενίσχυση» από τις τριτοβάθμιες συνδικαλιστικές οργανώσεις τονώνει την ισχύ της διαπραγμάτευσης. Δηλαδή, όλοι μαζί για να περάσουν τα μέτρα που ζητάει η εργοδοσία...

Στόχος να ψηφιστεί μέχρι τις 18 Αυγούστου, ανοιχτό όμως παραμένει και το ενδεχόμενο νέου δανείου - «γέφυρας» 5 - 6 δισ. ευρώ
Με αλλεπάλληλες επαφές μεταξύ της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ και των κλιμακίων των ιμπεριαλιστικών οργανισμών (ΕΕ - ΕΚΤ - ESM - ΔΝΤ) συνεχίζονται τα αντιλαϊκά παζάρια για το «κλείδωμα» του τρίτου μνημονίου, το προσχέδιο του οποίου έχει ξεκινήσει ήδη να γράφεται από «ειδικούς», όπως επιβεβαίωσε χτες η Κομισιόν.
Η συγκυβέρνηση, από την πλευρά της, προσπαθεί να «τρέξει» τις εν λόγω διαδικασίες, προκειμένου το νέο μνημόνιο να οριστικοποιηθεί το πολύ έως τα μέσα της ερχόμενης βδομάδας και να ψηφιστεί από τη Βουλή μέχρι τις 18 Αυγούστου. Σε αυτό το πλαίσιο και με βάση τις επιδιώξεις του εγχώριου κεφαλαίου, η κυβέρνηση παζαρεύει παράλληλα το ύψος της πρώτης δόσης από το νέο δάνειο του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Σταθερότητας (ESM), αλλά και το χρονοδιάγραμμα... «εκταμίευσης» των αντιλαϊκών μέτρων που περιλαμβάνει η συμφωνία της με τους «εταίρους» και τα οποία έτσι κι αλλιώς θα φορτωθούν στις πλάτες του λαού.
Την ίδια ώρα, βέβαια, σε περίπτωση που δεν «περπατήσει» το παραπάνω χρονοδιάγραμμα - στο φόντο των εντεινόμενων ενδοϊμπεριαλιστικών ανταγωνισμών με τους οποίους συνδέονται άμεσα τα παζάρια για το νέο μνημόνιο - ανοιχτό μένει το ενδεχόμενο ενός νέου δανείου - «γέφυρας», ύψους 5 - 6 δισ. ευρώ, προκειμένου να αποπληρωθούν στις 20/8 ομόλογα ύψους 3,2 δισ. ευρώ προς την ΕΚΤ και να καλυφθούν άλλες τρέχουσες «χρηματοδοτικές ανάγκες».
Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Οικονομικών, σήμερα και το Σάββατο τα «τεχνικά κλιμάκια» θα συζητήσουν τα δημοσιονομικά και μακροοικονομικά στοιχεία. Στο επίκεντρο μπαίνουν οι εκτιμήσεις για την πορεία της εγχώριας καπιταλιστικής οικονομίας, οι προβλέψεις για το μέγεθος της κατρακύλας του ΑΕΠ το 2015, με τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης, Γ. Δραγασάκη, να δηλώνει πριν από λίγες μέρες ότι «η ύφεση, χωρίς τα όποια αντισταθμιστικά μέτρα, μπορεί να φτάσει αθροιστικά το 4% - 5%».
Με αυτά τα δεδομένα εξετάζονται και τα δημοσιονομικά στοιχεία, αλλά και η κλιμάκωση των αντιλαϊκών μέτρων και στόχων των επόμενων χρόνων, προκειμένου από το πρωτογενές έλλειμμα που αναμένεται το 2015, να γίνει το πέρασμα στο στόχο για πρωτογενές πλεόνασμα 3,5% το 2018, για τον οποίο έχει δεσμευτεί ρητά η συγκυβέρνηση.
Οι ίδιες πηγές του υπουργείου Οικονομικών αναφέρουν ότι σήμερα ή αύριο θα συζητηθεί το «ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα» με το νέο «μαχαίρι» που θα επιφέρει στα προνοιακά επιδόματα, ενώ είναι βέβαιο ότι στις συζητήσεις των ημερών θα περιλαμβάνονται τα θέματα γύρω από τα οποία εκδηλώνονται έντονες ενδοκαπιταλιστικές αντιθέσεις, δηλαδή τα ζητήματα της ανακεφαλαιοποίησης των τραπεζών - στις οποίες έχει ήδη ξεκινήσει η αξιολόγηση της ποιότητας ενεργητικού - και του νέου «ανεξάρτητου» Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων.
Ως προς αυτό το τελευταίο, είναι χαρακτηριστικό ότι στο δελτίο Τύπου του Μεγάρου Μαξίμου για τη χτεσινή συνάντηση του πρωθυπουργού, Αλ. Τσίπρα, με τον Γάλλο Πρόεδρο, Φρ. Ολάντ, στο περιθώριο των εγκαινίων της νέας διώρυγας του Σουέζ στην Αίγυπτο, υπογραμμίζεται ότι «συζητήθηκαν θέματα του Ταμείου, που προβλέπεται στη συμφωνία της 12ης Ιουλίου, προκειμένου να καταστεί εφικτή η βέλτιστη και πλέον επωφελής αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας. Επίσης, συζητήθηκε και συμφωνήθηκε να γίνει οτιδήποτε χρειάζεται προκειμένου να ανακάμψει το γρηγορότερο δυνατό η ελληνική οικονομία από τις επιπτώσεις της τραπεζικής κρίσης».
Κατά τ' άλλα, αναφέρεται: «Οι δύο ηγέτες συμφώνησαν ότι πρέπει να τηρηθούν τα συμφωνηθέντα της 12ης Ιουλίου, καθώς και ότι οι διαπραγματεύσεις πρέπει και μπορούν να ολοκληρωθούν αμέσως μετά τις 15 Αυγούστου».
Είχε προηγηθεί δημοσίευμα της γερμανικής εφημερίδας «Bild», το οποίο, επικαλούμενο κυβερνητικούς κύκλους, ανέφερε ότι η γερμανική κυβέρνηση αμφιβάλλει για το εάν μπορεί να κλείσει η «συμφωνία» πριν από τις 20 Αυγούστου και σημείωνε ότι γίνεται όλο και πιο πιθανό ένα νέο δάνειο - «γέφυρα».
Απαντώντας στο εν λόγω δημοσίευμα, η αναπληρώτρια εκπρόσωπος της Κομισιόν, Μίνα Αντρέεβα, μίλησε για «ικανοποιητική πρόοδο» στις διαπραγματεύσεις, ωστόσο ουσιαστικά παρέπεμψε στις προχτεσινές δηλώσεις του προέδρου της Κομισιόν, Ζ. Κ. Γιούνκερ, ο οποίος εξέφρασε μεν την πεποίθησή του ότι η συμφωνία για το νέο μνημόνιο μπορεί να επιτευχθεί μέχρι τις 20/8, κράτησε όμως ανοιχτό και το ενδεχόμενο ενός νέου δανείου - «γέφυρας».
Η Μ. Αντρέεβα, εξάλλου, επιβεβαίωσε ότι «ειδικοί» έχουν ήδη ξεκινήσει τη συγγραφή του προσχεδίου του νέου μνημονίου, ενώ ενημέρωσε επίσης ότι σήμερα θα πραγματοποιηθεί τηλεδιάσκεψη των επικεφαλής οικονομολόγων των υπουργείων Οικονομικών της Ευρωπαϊκής Ενωσης (ΕFC), για μια πρώτη αποτίμηση της πορείας των διαπραγματεύσεων.
Τέλος, ο εκπρόσωπος της Σουηδίας στο ΔΝΤ, Τ. Οστρος, επιβεβαιώνοντας ότι, ανεξάρτητα από τις ενδοϊμπεριαλιστικές κόντρες σε ζητήματα όπως η διαχείριση των κρατικών χρεών στην Ευρωζώνη, όλοι οι ιμπεριαλιστικοί οργανισμοί ομονοούν στην κλιμάκωση της αντιλαϊκής επίθεσης, εκτός από το να επαναλάβει ότι το ΔΝΤ δε θα αποφασίσει τη συμμετοχή του στο νέο μνημόνιο πριν από το προσεχές φθινόπωρο, υπογράμμισε ότι πρέπει να υιοθετηθούν «επίπονες μεταρρυθμίσεις», αναφέροντας ως χαρακτηριστικό παράδειγμα ότι «το συνταξιοδοτικό σύστημα κοστίζει περισσότερο απ' ό,τι σε άλλες χώρες»...



Ανελέητο κυνηγητό με... «εξατομικευμένα μνημόνια»!
Ακόμα περισσότερο σφίγγει τη θηλιά γύρω από το λαιμό του λαού η πρόταση της συγκυβέρνησης για τη διαχείριση των «κόκκινων» δανείων
Την ανελέητη ένταση του κυνηγητού εναντίον των εργατικών - λαϊκών στρωμάτων που έχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές στις τράπεζες και το Δημόσιο σηματοδοτούν η πρόταση που κατέθεσε η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ στους εκπροσώπους των ιμπεριαλιστικών οργανισμών (ΕΕ - ΕΚΤ - ESM - ΔΝΤ) για τη διαχείριση των «κόκκινων» δανείων, αλλά και οι σχετικές δεσμεύσεις που έχει ήδη αναλάβει για τα ίδια ζητήματα (π.χ. για την τροποποίηση της ρύθμισης των «100 δόσεων»), τόσο με το επίσημο αίτημά της για τη νέα συμφωνία - μνημόνιο, όσο και με την απόφαση της Συνόδου Κορυφής της Ευρωζώνης στις 12 Ιούλη.
Στην ουσία, η συγκυβέρνηση προτείνει την καθιέρωση... εξατομικευμένων «μνημονίων» ανά εργατικό - λαϊκό νοικοκυριό που έχει ληξιπρόθεσμα χρέη στις τράπεζες και στην εφορία, αφού μετά από εξέταση του συνόλου των περιουσιακών και εισοδηματικών του στοιχείων από «ειδικές επιτροπές», θα καθορίζεται η μέγιστη δυνατή δόση που πρέπει να δίνει κάθε μήνα, αφήνοντάς του ως «περίσσευμα» μόνο τα ελάχιστα για την επιβίωσή του, τις λεγόμενες «βασικές εύλογες δαπάνες διαβίωσης».
Είναι προφανές ότι τα εργατικά - λαϊκά νοικοκυριά θα καλούνται να κόψουν ακόμα περισσότερα από την κάλυψη στοιχειωδών αναγκών τους, προκειμένου να αποπληρώνουν τις δόσεις που θα προβλέπουν αυτά τα εξατομικευμένα «μνημόνια» και να μην «πεταχτούν» τελείως έξω από κάθε είδους ρύθμιση των χρεών τους...
«Αξιολόγηση», «βαθμολόγηση» και καθορισμός δόσης ανά νοικοκυριό...
Η πρόταση της συγκυβέρνησης για τη διαχείριση των «κόκκινων» δανείων βασίζεται σε έκθεση 180 σελίδων της γιαπωνέζικης επενδυτικής τράπεζας «Nomura», η οποία με τη σειρά της έχει πολλά κοινά στοιχεία με την αντιλαϊκή πρόταση νόμου για τα ληξιπρόθεσμα χρέη που είχε καταθέσει ο ΣΥΡΙΖΑ την 1/8/2014, και η οποία ήταν το πρώτο νομοσχέδιο που καταρτιζόταν στη βάση του περιβόητου «προγράμματος της Θεσσαλονίκης».
Συγκεκριμένα, η πρόταση που κατατέθηκε προχτές στους εκπροσώπους των ιμπεριαλιστικών οργανισμών, μεταξύ άλλων, προβλέπει τα εξής:
  • Δημιουργία Δημόσιας Αρχής Πιστοποίησης Φερεγγυότητας (Credit Bureau). Η εν λόγω αρχή θα αξιολογεί και θα βαθμολογεί (από 1 έως 10) τον δανειολήπτη, ανάλογα με το πώς εξυπηρετεί τις οφειλές του προς τις τράπεζες και το Δημόσιο. Οπως αναφέρεται χαρακτηριστικά, η αρχή αυτή θα χειρίζεται μια βάση δεδομένων στην οποία θα μπαίνουν στοιχεία από τον «Τειρεσία», τις εφορίες και τα ασφαλιστικά ταμεία, στη βάση των οποίων θα προκύπτει το εάν ο οφειλέτης που ζητά υπαγωγή στις διατάξεις του νόμου για ρύθμιση οφειλών δικαιούται να υπαχθεί ή όχι. Το συνολικό προφίλ του δανειολήπτη, μάλιστα, θα παραδίδεται στα δικαστήρια - ή τις όποιες αρχές θα επιλαμβάνονται εξωδικαστικά τη διευθέτηση της οφειλής -, ώστε να είναι ξεκάθαρο από την αρχή της «ρύθμισης» τι μπορεί να πληρώσει και τι όχι...
  • Αναβάθμιση του Κυβερνητικού Συμβουλίου Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους. Με βάση την κυβερνητική πρόταση θα δημιουργηθεί γραμματεία του Συμβουλίου, με διευθύνσεις και γραφεία σε όλη την Ελλάδα, στις οποίες θα πρέπει να απευθύνονται όσοι αδυνατούν να αποπληρώσουν τα δάνειά τους και επιθυμούν να τα ρυθμίσουν. Οι δανειολήπτες αυτοί θα καταθέτουν στην εν λόγω γραμματεία όλα τα στοιχεία για τα δάνειά τους, τα εισοδήματά τους και την όποια περιουσία τους, προκειμένου αυτή στη συνέχεια να καθορίζει τις περιβόητες «βασικές εύλογες δαπάνες διαβίωσής» τους και τη δόση που θα πρέπει να πληρώνουν. Με άλλα λόγια, η «αξιολόγηση» και «βαθμολόγηση» κάθε δανειολήπτη από τη Δημόσια Αρχή Πιστοποίησης Φερεγγυότητας, σε συνδυασμό με την εξέταση όλων των περιουσιακών και εισοδηματικών στοιχείων του από τη γραμματεία του Κυβερνητικού Συμβουλίου Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους θα συμπληρώνουν το παζλ του... «εξατομικευμένου μνημονίου», που θα σφίγγει ακόμα περισσότερο τη θηλιά γύρω από το λαιμό των υπερχρεωμένων εργατικών - λαϊκών νοικοκυριών.
  • Αλλαγή διατάξεων που αφορούν την προστασία της εργατικής - λαϊκής κατοικίας από πλειστηριασμούς. Σε αυτό το πλαίσιο προβλέπονται η ενίσχυση των Ειρηνοδικείων, ώστε να εκδικάζονται πιο γρήγορα οι προσφυγές υπερχρεωμένων νοικοκυριών που κάνουν χρήση του λεγόμενου «νόμου Κατσέλη», αλλά και μέτρα ουσιαστικής απάλειψης των όποιων - ολότελα ανεπαρκών - διατάξεων έχουν απομείνει για την προστασία της εργατικής - λαϊκής κατοικίας από πλειστηριασμούς, στο όνομα της καταπολέμησης των λεγόμενων «στρατηγικών κακοπληρωτών» (των... «εχόντων» που δεν πληρώνουν τα δάνειά τους ενώ έχουν τη δυνατότητα να το κάνουν). Πρόκειται για μια αντιλαϊκή κατεύθυνση που έχει ξεκινήσει από την προηγούμενη συγκυβέρνηση ΝΔ - ΠΑΣΟΚ (επί των ημερών της οποίας π.χ. ολοκληρώθηκε ο «Κώδικας Δεοντολογίας» των τραπεζών, που προβλέπει ακόμα και την παραχώρηση της πρώτης κατοικίας από τον υπερχρεωμένο δανειολήπτη στην τράπεζα και τη διαμονή σε αυτήν με καταβολή ενοικίου) και η οποία συνεχίζεται συστηματικά από τη συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ. Οι νέες προτάσεις της κυβέρνησης, μάλιστα, «κουμπώνουν» και με τις σχετικές αντιλαϊκές προβλέψεις του νέου Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας, ο οποίος ψηφίστηκε ήδη ως «προαπαιτούμενο» ενόψει του νέου μνημονίου, στις 22/7.
  • Δημιουργία εταιρείας διαχείρισης «κόκκινων» δανείων (Asset Management Company). Η κυβερνητική πρόταση προβλέπει τη δημιουργία ενός φορέα στον οποίο το Δημόσιο θα έχει μειοψηφικό ποσοστό και ο οποίος θα παίρνει τα «επικίνδυνα» περιουσιακά στοιχεία από τους ισολογισμούς των τραπεζών, αναλαμβάνοντας εκείνος τον πιστωτικό κίνδυνο, τιτλοποιώντας τα λεγόμενα «bad assets», με εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου. Μια τέτοια κίνηση θα ενισχύσει την κεφαλαιακή δομή των τραπεζών και κατά συνέπεια εκτιμάται ότι - ικανοποιώντας τη σχετική πάγια απαίτηση και ανάγκη του εγχώριου κεφαλαίου - θα επιτρέψει στα τραπεζικά ιδρύματα να επενδύσουν περισσότερα κεφάλαιά τους σε νέα δάνεια προς τις «βιώσιμες» επιχειρήσεις.
Οι αντιλαϊκές δεσμεύσεις για τη ρύθμιση των «100 δόσεων»
Στην ίδια ακριβώς κατεύθυνση, άλλωστε, της έντασης του κυνηγητού για την είσπραξη των ληξιπρόθεσμων «οφειλών» των εργατικών - λαϊκών νοικοκυριών, κινούνται και οι αντιλαϊκές δεσμεύσεις που έχει ήδη αναλάβει η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ στο πλαίσιο του αιτήματος που κατέθεσε στις 9 Ιούλη προς τον ESM για το νέο δάνειο και το νέο μνημόνιο.
Συγκεκριμένα, σε αυτό το αίτημα, η συγκυβέρνηση δεσμεύεται ρητά για:
--  (σ.«Τροποποίηση του καθεστώτος ρύθμισης φορολογικών δόσεων για το 2014 - '15  (σ.σ. της ρύθμισης των "100 δόσεων") ώστε να αποκλείονται εκείνοι που δεν καταφέρνουν να πληρώσουν τις τρέχουσες υποχρεώσεις τους».
-- «Να μειωθεί η διάρκεια της ρύθμισης για όσους έχουν την ικανότητα αποπληρωμής νωρίτερα».
-- «Υιοθέτηση επιτοκίων αγοράς».
-- «Εγκριση νομοθεσίας για την εξάλειψη του ανώτατου (ακατάσχετου) ορίου του 25% σε μισθούς και συντάξεις και μείωση όλων των κατώτατων ορίων των 1.500 ευρώ».
Με άλλα λόγια: Πέταγμα έξω από τη ρύθμιση όσων δεν καταφέρνουν να πληρώσουν έγκαιρα τις δόσεις της και τα χαράτσια που προστίθενται συνεχώς, μείωση αριθμού δόσεων για εκείνους που κόβοντας και από τα στοιχειώδη «μπορούν» να «αποπληρώσουν νωρίτερα», αύξηση των επιτοκίων και μείωση του «ακατάσχετου» ορίου για απευθείας κατασχέσεις από τις τράπεζες!
Προκλητικό είναι και το γεγονός ότι η προωθούμενη μείωση των δόσεων για την αποπληρωμή των χαρατσιών και των φόρων των προηγούμενων μνημονίων «πλασάρεται» τάχα ως κίνηση που θα πλήξει τους «έχοντες». Στην πραγματικότητα, βέβαια, οι... «έχοντες» έχουν κάνει ήδη τη δουλειά τους, με τις ρυθμίσεις της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ που επέτρεψε να ενταχθούν στη ρύθμιση μεγαλοοφειλέτες και επιχειρηματικοί όμιλοι με οφειλές πάνω από 1 εκατομμύριο ευρώ (!), αλλά και να εντάξουν στην ίδια ρύθμιση τα πρόστιμά τους από κραυγαλέες φορολογικές και τελωνειακές παραβάσεις (π.χ. λαθρεμπόριο), χαρίζοντάς τους έτσι εκατομμύρια ευρώ από το «κούρεμα» προσαυξήσεων και προστίμων, που έφτασε ακόμα και το 100% για εφάπαξ καταβολές!

Αντίθετα, τις περισσότερες δόσεις αναγκάζονται να επιλέξουν μόνο εργατικά - λαϊκά νοικοκυριά που δεν μπορούν να κάνουν αλλιώς, αφού όσο περισσότερες είναι οι δόσεις της ρύθμισης τόσο μεγαλύτεροι είναι οι τόκοι και τα ποσοστά των υπέρογκων προσαυξήσεων που καλούνται να πληρώσουν...

Η 15η Αυγούστου (εορτή της Παναγίας) είναι μία από τις υποχρεωτικές αργίες στον ιδιωτικό τομέα, κατά τις οποίες απαγορεύεται η λειτουργία των επιχειρήσεων εκτός από εκείνες που λειτουργούν νόμιμα τις ημέρες των υποχρεωτικών αργιών και τις Κυριακές (ξενοδοχεία, επισιτιστικά, ανθοπωλεία, κλπ).

Φέτος η 15η Αυγούστου, συμπίπτει με ημέρα Σάββατο, με αποτέλεσμα να υπάρχουν ορισμένες ιδιαιτερότητες στην αντιμετώπισή της ως προς την απασχόληση και την αμοιβή των εργαζομένων την ημέρα αυτή.

Διακρίνουμε τις παρακάτω περιπτώσεις: 

Επί μη απασχόλησης των εργαζομένων
Οι εργαζόμενοι με πενθήμερο, που αμείβονται με ημερομίσθιο και δεν θα απασχοληθούν το Σάββατο 15 Αυγούστου, λόγω εβδομαδιαίας ανάπαυσης (ρεπό), θα πρέπει να λάβουν ένα ημερομίσθιο  επιπλέον. Αν δηλαδή το ημερομίσθιό τους αντιστοιχεί σε ημερήσια εργασία 6 ωρών και 40 λεπτών και λαμβάνουν κανονικά 6 ημερομίσθια μια συνηθισμένη εβδομάδα, την εβδομάδα που συμπεριλαμβάνει την εορτή της Παναγίας, θα λάβουν 7 ημερομίσθια, έστω κι αν δεν εργάστηκαν την ημέρα της αργίας της 15ης Αυγούστου. (1643/10-9-87 Έγγρ. Υπουργείου Εργασίας)
Οι εργαζόμενοι που αμείβονται με μισθό και δεν θα απασχοληθούν το Σάββατο 15 Αυγούστου 2015, λόγω συστήματος πενθήμερης εργασίας, δεν δικαιούνται να λάβουν τίποτα επιπλέον του μηνιαίου μισθού τους.
Σε σύστημα εξαήμερης απασχόλησης, όσοι εργαζόμενοι αμείβονται με ημερομίσθιο και δεν απασχοληθούν στις 15 Αυγούστου 2015, θα λάβουν κανονικά το αναλογούν ημερομίσθιο, (6 ημερομίσθια συνολικά την εβδομάδα) ενώ οι αμειβόμενοι με μισθό δεν δικαιούνται άλλης αμοιβής πέραν του μισθού τους.

Επί νόμιμης απασχόλησης των εργαζομένων (σε επιχειρήσεις που δεν αργούν τις Κυριακές και επίσημες αργίες)
Οι αμειβόμενοι με ημερομίσθιο που θα απασχοληθούν το Σάββατο 15 Αυγούστου 2015, θα λάβουν το συνηθισμένο ημερομίσθιό τους και προσαύξηση 75% που θα υπολογισθεί στο νόμιμο ημερομίσθιο.
Οι εργαζόμενοι που αμείβονται με μισθό και θα απασχοληθούν το Σάββατο 15 Αυγούστου 2015, θα πάρουν προσαύξηση 75% επί του 1/25 του νόμιμου μισθού τους.

Επί μη νόμιμης απασχόλησης των εργαζομένων (σε επιχειρήσεις που αργούν τις Κυριακές και επίσημες αργίες)
Στους εργαζόμενους που θα απασχοληθούν το Σάββατο της 15ης Αυγούστου 2015, οφείλεται ένα ημερομίσθιο επιπλέον και προσαύξηση 75% επί του νόμιμου ημερομισθίου, για τους αμειβόμενους με ημερομίσθιο, ή 1/25 του μηνιαίου μισθού και προσαύξηση 75% επί του 1/25 του νόμιμου μισθού, για τους αμειβόμενους με μισθό. (πέραν των τυχόν διοικητικών κυρώσεων του εργοδότη, για παράβαση των διατάξεων για τη λειτουργία των επιχειρήσεων τις ημέρες των επίσημων αργιών)

Επισημάνσεις
  • Θέμα μετάθεσης της γιορτής σε άλλη ημέρα δεν υπάρχει, αφού από το 1983 (Ν1400/83) καταργήθηκαν οι σχετικές διατάξεις.
  • Στις επιχειρήσεις που απαγορεύεται να λειτουργούν Κυριακές και αργίες  δεν πρέπει να προγραμματίζεται  η ημέρα της εβδομαδιαίας ανάπαυσης (ρεπό) την ημέρα αυτή.
  • Οι εργαζόμενοι οι οποίοι την ημέρα αυτή έχουν ρεπό, σύμφωνα με το ισχύον σταθερό πρόγραμμα εργασίας ή από την εφαρμογή κυκλικού συστήματος χορήγησης εβδομαδιαίας ανάπαυσης, δεν δικαιούνται συμπληρωματική ανάπαυση σε άλλη ημέρα.
  • Όσοι εργαζόμενοι δεν προσέλθουν στην εργασία τους, ενώ η επιχείρηση νόμιμα παραμένει ανοικτή το Σάββατο 15 Αυγούστου, δεν δικαιούται  αποδοχές για την ημέρα αυτή
  • Όσοι εργαζόμενοι  βρίσκονται σε κανονική άδεια κατά την ημέρα της 15ης Αυγούστου η ημέρα αυτή δεν θα   υπολογισθεί στις ημέρες της κανονικής άδειας, αφού σύμφωνα με το Α.Ν. 539/45 δεν περιλαμβάνονται στην ετήσια άδεια μετ’ αποδοχών οι επίσημες αργίες.

Γεμάτο από… διαπραγματεύσεις για ριζικές αλλαγές τόσο στα εργασιακά όσο και στα ασφαλιστικά δικαιώματα θα είναι το φετινό φθινόπωρο, χωρίς να αποκλείεται η άμεση θέσπιση σκληρών μέτρων, με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα το «κλείσιμο» των παραθύρων που επιτρέπουν ακόμη και σήμερα τη συνταξιοδότηση πριν από το 62ο ή το 67ο έτος της ηλικίας.

Πρώτη συνάντηση
Κατά τη χθεσινή πρώτη συνάντηση του υπουργού Εργασίας με τους εκπροσώπους των τεσσάρων θεσμών -Ντέκλαν Κοστέλο από την Κομισιόν, Ράσμους Ρέφερ από την ΕΚΤ, Ντέλια Βελκουλέσκου από το ΔΝΤ και Νίκολα Τζιαμαρόλι από τον ESM- ο Γιώργος Κατρούγκαλος (στον οποίο ανήκε και η πρωτοβουλία για τη συνάντηση) παρουσίασε τον «οδικό χάρτη» για την πορεία των διαπραγματεύσεων που θα πρέπει να ακολουθηθεί από τώρα και μέχρι το φθινόπωρο με τελική κατάληξη την ψήφιση των νέων αλλαγών σε εργασιακό και ασφαλιστικό.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο Ελληνας υπουργός έγινε και διά ζώσης αποδέκτης του πιεστικού αιτήματος των «θεσμών» οι αλλαγές στις πρόωρες συντάξεις να ψηφιστούν «εδώ και τώρα» και μάλιστα με τη μεθοδολογία που προτείνει η άλλη πλευρά.

Η ελληνική κυβέρνηση έχει αποδεχθεί την κατάργηση όλων των νομοθετικών παραθύρων που επιτρέπουν τη συνταξιοδότηση πριν από τη συμπλήρωση των γενικών ορίων -62 και 67-, ωστόσο έχει προτείνει μια μακρά μεταβατική περίοδο μέχρι το 2022, κατά την οποία τα όρια θα αυξάνονται κατά έξι μήνες ανά έτος. Ετσι, με βάση την ελληνική πρόταση μια μητέρα με ανήλικο παιδί που έχει συμπληρώσει τα 5.500 ένσημα από το 2012, θα μπορούσε να συνταξιοδοτηθεί στα 55,5 μέσα στο δεύτερο εξάμηνο του 2015 ή στα 56 από τις αρχές του 2016.

Οι δανειστές φέρονται να μη συμφωνούν με αυτή την «ήπια» προσαρμογή, εκτιμώντας ότι θα ανοίξει τον δρόμο για δεκάδες χιλιάδες πρόωρες συνταξιοδοτήσεις μέσα στο επόμενο διάστημα. Πιέζουν για ταχύτερη προσαρμογή που επιφέρει άμεσες αυξήσεις ορίων ηλικίας ακόμη και άνω των έξι ετών από την πρώτη ημέρα ψήφισης του νόμου.
Ετσι, με βάση την πρόταση των δανειστών, ασφαλισμένη που θα συμπλήρωνε τα 50 μέσα στο δεύτερο εξάμηνο του 2015 -και η οποία με βάση το ισχύον καθεστώς θα μπορούσε να πάρει άμεσα μειωμένη σύνταξη με βάση τις διατάξεις μητέρων με ανήλικο- θα χρειαστεί να περιμένει μέχρι το 2021 ή το 2022 για να θεμελιώσει το συνταξιοδοτικό δικαίωμα.

Συμφωνία φέρεται να υπάρχει ανάμεσα στις δύο πλευρές όσον αφορά την προστασία των θεμελιωμένων δικαιωμάτων. Με βάση αυτή, όσοι έχουν ήδη συμπληρώσει το απαιτούμενο όριο ηλικίας και έχουν συγκεντρώσει τον απαραίτητο αριθμό ενσήμων δεν πρόκειται να θιγούν, ανεξάρτητα από τις αλλαγές που θα επιβληθούν. Αυτό που μένει να διευκρινιστεί είναι αν θα προστατευτούν όσοι θεμελίωσαν δικαίωμα συνταξιοδότησης μέχρι και το τέλος Ιουνίου του 2015 ή αν η «προστασία» θα καλύψει και όλη την περίοδο μέχρι την ψήφιση του νέου νόμου.

Η ατζέντα των παρεμβάσεων που θα πρέπει να αντιμετωπιστούν άμεσα περιλαμβάνει και τις «διορθώσεις» σε σειρά μέτρων που ήδη ψηφίστηκαν από την ελληνική Βουλή και τα οποία όμως χρήζουν τροποποιήσεων. Μεταξύ αυτών, η διάταξη που προβλέπει ότι η κρατική δαπάνη για τη χρηματοδότηση του ασφαλιστικού θα πρέπει να παραμείνει «παγωμένη» μέχρι και το 2021.
Η εφαρμογή μιας τέτοιας πρόβλεψης στην πράξη θα δημιουργούσε τεράστια προβλήματα στην καταβολή των συντάξεων τα επόμενα χρόνια. Ωστόσο, εκτιμάται ότι ψηφίστηκε εκ παραδρομής καθώς η συμφωνία με τους δανειστές μιλούσε για πάγωμα της κατώτατης σύνταξης μέχρι το 2021 (π.χ. στα 486 ευρώ στο ΙΚΑ) και όχι της κρατικής δαπάνης.

Επιπλέον αλλαγές
Η ατζέντα των αλλαγών που έχει συμφωνηθεί να γίνουν στο ασφαλιστικό περιλαμβάνει και άλλα μέτρα, όπως τις ενοποιήσεις των ασφαλιστικών ταμείων, την αλλαγή του τρόπου υπολογισμού των ασφαλιστικών εισφορών, κυρίως στον ΟΓΑ, αλλά και στον Οργανισμό Ασφάλισης Ελεύθερων Επαγγελματιών, την περικοπή της δαπάνης για το Επίδομα Κοινωνικής Αλληλεγγύης, την εφαρμογή της ρήτρας μηδενικού ελλείμματος στις επικουρικές συντάξεις, όπως και την ενδεχόμενη τροποποίηση του τελευταίου ασφαλιστικού νόμου που ψηφίστηκε το 2010. Αίτημα της ελληνικής πλευράς -το οποίο αναμένεται να γίνει αποδεκτό, δεδομένου ότι κάτι σχετικό αναφέρει και η πρόσφατη συμφωνία των Βρυξελλών- είναι οι αλλαγές στο ασφαλιστικό να οριστικοποιηθούν μέσα στο φθινόπωρο, με προοπτική να εφαρμοστούν από την 1/1/2016.

Με τριπλό «ψαλίδισμα» η καταβολή στο τέλος Αυγούστου
Αντιμέτωποι με μεγάλες περικοπές τόσο στην κύρια όσο και στην επικουρική τους σύνταξη θα βρεθούν στο τέλος Αυγούστου περισσότεροι από 2,65 εκατ. συνταξιούχοι.
Με απόφαση του υπουργείου Εργασίας η νέα εισφορά για την υγειονομική περίθαλψη -6% τόσο στις κύριες όσο και στις επικουρικές συντάξεις- θα ξεκινήσει να παρακρατείται από τη σύνταξη Σεπτεμβρίου.

Ωστόσο, κατά την πρώτη εφαρμογή θα υπάρξει παρακράτηση και της εισφοράς για τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο. Ετσι, η κύρια σύνταξη θα φτάσει να είναι μειωμένη ακόμη και πάνω από έξι ποσοστιαίες μονάδες, ενώ το «ψαλίδισμα» της επικουρικής θα ξεπεράσει ακόμη και το 18%.
Αυτό θα συμβεί επειδή ο νόμος προβλέπει ότι η εισφορά επιβάλλεται από 01/07/2015, ενώ οι συντάξεις του Ιουλίου και του Αυγούστου που πληρώθηκαν ήδη καταβλήθηκαν ολόκληρες χωρίς την εισφορά.

Η εισφορά υπέρ του κλάδου υγείας (σ.σ. τα χρήματα που θα συγκεντρώσουν τα ασφαλιστικά ταμεία και τα οποία εκτιμώνται σε τουλάχιστον 800 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση) επιβαλλόταν μέχρι τώρα μόνο στις κύριες συντάξεις με συντελεστή 4%.
Στο εξής θα επιβάλλεται και στις κύριες και στις επικουρικές συντάξεις με συντελεστή 6%. Η επιβολή εισφοράς πρόκειται να οδηγήσει σε πραγματική περικοπή το εισόδημα των συνταξιούχων κατά 6%-7% συνολικά καθώς η εισφορά υγειονομικής περίθαλψης υπολογίζεται -όπως αναφέρεται άλλωστε και σε σχετική εγκύκλιο που εξέδωσε χθες το ΙΚΑ, παρέχοντας διευκρινίσεις για τον τρόπο επιβολής της παρακράτησης- επί του ονομαστικού ποσού της αρχικής απόφασης συνταξιοδότησης και όχι επί του καταβλητέου. Η διαφορά είναι μεγάλη. Το αρχικό ποσό δεν περιλαμβάνει όλες τις μειώσεις συντάξεων που επιβλήθηκαν μετά το 2011, άρα είναι αυξημένο.
Ετσι, η αύξηση της εισφοράς στην κύρια σύνταξη κατά δύο μονάδες ισοδυναμεί σε πολλές περιπτώσεις με περικοπή της σύνταξης 4%-5% (σ.σ. αυτό κατά κύριο λόγο ισχύει γι’ αυτούς που εισπράττουν κύριες συντάξεις άνω των 1.200 ευρώ), ενώ οι έξι μονάδες επιβολή εισφοράς στις επικουρικές οδηγεί σε πραγματική μείωση του ποσού της επικουρικής κατά 10%-12% (και πάλι αυτό ισχύει για επικουρικές συντάξεις άνω των 300 ευρώ). Ειδικά για τον Σεπτέμβριο, αυτά τα ποσά θα είναι τριπλάσια. Δηλαδή, σε μια κύρια σύνταξη των 1.500 ευρώ η περικοπή μπορεί να ξεπεράσει τα 90 ευρώ, ενώ σε μια επικουρική των 300 ευρώ η περικοπή θα είναι τουλάχιστον 54 ευρώ.

Εργασιακά
Για το εργασιακό, ο στόχος της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Εργασίας είναι να μετατεθούν οι διαπραγματεύσεις για αργότερα, έτσι ώστε να υπάρξει εμπλοκή και άλλων διεθνών οργανισμών όπως η Ευρωπαϊκή Επιτροπή Κοινωνικών Δικαιωμάτων.
Αξίζει να σημειωθεί ότι Ευρωπαϊκή Επιτροπή Κοινωνικών Δικαιωμάτων, στην οποία έχει καταφύγει και η ΓΣΕΕ, έχει αποφανθεί αρκετές φορές στο παρελθόν υπέρ των ελληνικών θέσεων. Το «καλάθι» των εργασιακών περιλαμβάνει τον κατώτατο μισθό με όλα τα χαρακτηριστικά του (π.χ. τριετίες), τον συνδικαλιστικό νόμο (π.χ. άδειες, απεργίες), αλλά και το καθεστώς των απολύσεων (απελευθέρωση ομαδικών απολύσεων κ.λπ.).

Author Name

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Από το Blogger.