Latest Post

Α ΑΔΕΙΑ ΑΔΕΙΑ ΑΙΜΟΚΑΘΑΡΣΗΣ ΑΔΕΙΑ ΑΝΑΠΗΡΩΝ ΑΔΕΙΑ ΑΝΕΥ ΑΠΟΔΟΧΩΝ ΑΔΕΙΑ ΘΑΝΑΤΟΥ ΣΥΓΓΕΝΟΥΣ ΑΔΕΙΑ ΜΟΝΟΓΟΝΕΪΚΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΑΔΕΙΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΠΙΔΟΣΗΣ ΑΔΕΙΑ ΩΡΟΜΙΣΘΙΩΝ ΑΔΕΙΑ AIDS ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΑΝΑΠΑΥΣΗ ΑΝΕΡΓΙΑ ΑΝΗΛΙΚΟΙ ΑΠΕΡΓΙΑ ΑΠΟΔΟΧΕΣ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ ΑΠΟΛΥΣΗ ΑΠΟΨΕΙΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΑ ΑΡΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΑΣΘΕΝΕΙΑ ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΑΥΤΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΦΙΣΑ ΒΙΒΛΙΟ ΑΔΕΙΩΝ ΒΙΝΤΕΟ ΒΛΑΠΤΙΚΗ ΜΕΤΑΒΟΛΗ Γ ΓΑΜΟΣ ΓΑΜΟΣ ΑΔΕΙΑ ΓΑΜΟΣ ΕΠΙΔΟΜΑ ΓΕΝΗΣΗ ΓΕΝΗΣΗ ΑΔΕΙΑ ΓΟΝΙΚΗ ΑΔΕΙΑ ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΟΙΚΟΔΟΜΩΝ ΔΩΡΟ ΔΩΡΟ ΠΑΣΧΑ ΔΩΡΟ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ ΔΩΡΟ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΩΝ Ε.Γ.Σ.Σ.Ε ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΕΙΔΙΚΗ ΓΟΝΙΚΗ ΑΔΕΙΑ ΕΚΛΟΓΕΣ ΕΚΛΟΓΙΚΗ ΑΔΕΙΑ ΕΠΙΔΟΜΑ ΑΔΕΙΑΣ ΕΠΙΔΟΜΑ ΟΑΕΔ ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ ΕΡΓΑΤΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΕΡΓΑΤΙΚΗ ΤΑΞΗ ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΛΑΜΙΑΣ ΕΡΓΟΣΗΜΟ ΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΝΟΝΙΚΗ ΑΔΕΙΑ ΛΑΡΚΟ ΜΕΡΙΚΗ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ ΜΗΤΡΟΤΗΤΑ ΟΑΕΔ ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΑ ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΟΙΚΟΔΟΜΩΝ ΠΑΜΕ ΣΠΟΥΔΑΣΤΙΚΗ ΑΔΕΙΑ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΔΕΙΑ ΣΥΝΔΙΚΑΤΟ ΟΙΚΟΔΟΜΩΝ ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΙ ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ ΥΓΙΕΙΝΗ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΧΙΟΥΜΟΡΙΣΤΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ ONLINE

Ξεκίνησε το ειδικό εποχικό βοήθημα για τους οικοδόμους. Οι συνάδελφοι μπορούν να καταθέσουν ηλεκτρονικά την αίτησή τους.
Για βοήθεια σε συναδέλφους που δεν τα καταφέρνουν και δεν μπορούν, το Συνδικάτο μας είναι εδω για να τους βοηθήσουν.
Δικαιούχοι του ειδικού εποχιακού βοηθήματος είναι τα άτομα που παρέχουν την εργασία στην Ελλάδα, εφ’ όσον υπάγονται στην υποχρεωτική ασφάλιση του ΙΚΑ – ΕΤΑΜ και ασκούν ένα από τα πιο κάτω  επαγγέλματα.
Συγκεκριμένα αυτά του  οικοδόμου, λατόμου, ασβεστοποιού, πλινθοποιού, αγγειοπλάστη, δασεργάτη, ρητινοσυλέκτη, καπνεργάτη, μουσικού μέλους του οικείου επαγγελματικού σωματείου, υποδηματεργάτη, μισθωτού ναυπηγοεπισκευαστικης ζώνης, χειριστή εκσκαπτικών, ανυψωτικών, οδοποιητικών, γεωτρητικών μηχανημάτων, ηθοποιού, τεχνικού κινηματογράφου και τηλεόρασης, χείριστη και βοηθού χείριστη κινηματογράφου, ελεγκτή κινηματογράφου και θεάτρου, ταμία κινηματογράφου και θεάτρου , μισθωτού τουριστικού και επισιτιστικού κλάδου και  σμυριδεργάτη.
Επίσης σύμφωνα με την διάταξη του Ν. 3762/09 – ΜΕΡΟΣ Β – ΚΕΦ. Α – ΑΡΘΡΟ 14 παρ. 1 (ΦΕΚ 75 Α/15-5-2009) δικαιούχοι είναι και οι μισθωτοί της ναυπ/κής ζώνης, εφόσον υπάγονται στην υποχρεωτική ασφάλιση του ΙΚΑ – ΕΤΑΜ , όταν παρέχουν την εργασία τους σε επιχειρήσεις με έδρα στην Ελλάδα και δραστηριότητες σε μία ή περισσότερες χώρες – μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης

Συνταξιούχοι την 10/9, που κατά το προηγούμενο έτος ασκούσαν ένα από τα παραπάνω επαγγέλματα και έχουν τις προϋποθέσεις για την λήψη του βοηθήματος, δικαιούνται το εποχιακό βοήθημα εφ’  όσον η σύνταξη που λαμβάνουν (κύρια και επικουρική) είναι μικρότερη από την κατώτερη σύνταξη που χορηγεί το ΙΚΑ – ΕΤΑΜ στους ασφαλισμένους του κατά το έτος καταβολής του βοηθήματος.
ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ

Οικοδόμοι
1.    Να έχουν πραγματοποιήσει το ημερολογιακό έτος που  προηγείται του έτους καταβολής του βοηθήματος  αποκλειστικά σε οικοδομικές εργασίες από 95 έως 210 ημέρες εργασίας (Η.Ε).
Στις ανωτέρω ημέρες συμπεριλαμβάνεται η προσαύξηση 20%  καθώς και οι αναλογούσες ημέρες άδειας. Ουσιαστικά δηλαδή δικαιούται το βοήθημα ο ασφαλισμένος που   πραγματοποιεί 73 μέχρι 163 πραγματικές ημέρες εργασίας (Η.Ε.).
Να μην είναι εργολάβοι ή υπεργολάβοι οικοδομικών εργασιών και απασχολούν περισσότερους από 3 μισθωτούς.
2.    Να απασχολούνται αποκλειστικά στον κλάδο.
3.    Στερούνται το ειδικό εποχιακό βοήθημα του έτους στο οποίο περιλαμβάνεται το μεγαλύτερο διάστημα της εκπαίδευσής τους, οι δικαιούχοι που συμμετέχουν σε προγράμματα επαγγελματικής κατάρτισης του ΟΑΕΔ και λαμβάνουν εκπαιδευτικό επίδομα.  ( παρ. 5α, άρθρου 37 Ν. 1836/89)

Να αυξηθεί ο φόρος στο τσίπουρο και στην τσικουδιά ζητά επί της ουσίας η Κομισιόν από την ελληνική κυβέρνηση μέσω της αυστηρής εφαρμογής της σχετικής κοινοτικής οδηγίας.
Σύμφωνα με τους κανόνες της ΕΕ, θα πρέπει να είναι ίδιος ο φορολογικός συντελεστής για όλα τα προϊόντα που παρασκευάζονται από αιθυλική αλκοόλη και στην περίπτωση του τσίπουρου η Κομισιόν δεν θεωρεί ότι συντρέχουν λόγοι εξαίρεσης ή παρέκκλισης από την ερμηνεία της οδηγίας.
Κατά συνέπεια, τυχόν τροποποίηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης για το τσίπουρο θα σημάνει σημαντική επιβάρυνση τόσο στην φορολόγηση όσο και στην τελική τιμή πώλησης κι αυτό διότι σήμερα ο συντελεστής στο τσίπουρο είναι κατά 50% μειωμένος σε σχέση με το συντελεστή του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης για τα προϊόντα της αιθυλικής αλκοόλης.
Αν μάλιστα το τσίπουρο παρασκευάζεται χύμα από παραγωγούς αποστάκτες, τότε ο συντελεστής είναι στο 6% του κανονικού συντελεστή φόρου κατανάλωσης και άρα η μεγαλύτερη επιβάρυνση θα είναι στο χύμα τσίπουρο.
Η ελληνική κυβέρνηση οφείλει μέσα σε δύο μήνες να δώσει συγκεκριμένη απάντηση στην Κομισιόν αλλιώς κινδυνεύει να παραπεμφθεί στο Δικαστήριο της ΕΕ. 

«Κάνουμε τη μεταρρύθμιση του Ασφαλιστικού για να μη μειωθούν οι συντάξεις που προβλέπουν τα μνημόνια». Αυτή την προκλητική δήλωση έκανε ο υπουργός Εργασίας, Γιώργος Κατρούγκαλος, μιλώντας σε ραδιοφωνικό σταθμό την Πέμπτη 24 Σεπτέμβρη.
Ο υπουργός Εργασίας, σε ένα ρεσιτάλ υποτίμησης της νοημοσύνης εργαζομένων και συνταξιούχων, ισχυρίστηκε ότι προωθεί την κατεδάφιση του όποιου δημόσιου και κοινωνικού χαρακτήρα απέμεινε στο Ασφαλιστικό και την ιδιωτικοποίησή του για να μη μειωθούν οι συντάξεις που προβλέπουν τα μνημόνια, όπως το τρίτο κατά σειρά το οποίο υπερψήφισαν ΣΥΡΙΖΑ, ΑΝΕΛ, ΝΔ, Ποτάμι και ΠΑΣΟΚ, με το οποίο οι συντάξεις καρατομούνται σε συνδυασμό με τη διατήρηση και των άλλων δυο μνημονίων. Δηλαδή πετσοκόβει το Ασφαλιστικό για το καλό των ασφαλισμένων και των συνταξιούχων!!! 
Ουσιαστικά, ο υπουργός προαναγγέλλει και το σάρωμα του Ασφαλιστικού και μειώσεις στις συντάξεις.
Για να ρίξει παράλληλα «στάχτη στα μάτια» των ασφαλισμένων, με τη δήλωση αυτή παράλληλα ο υπουργός καλλιεργεί την αυταπάτη και τον εμπαιγμό περί «ισοδύναμων», που ουσιαστικά αποτελούν τον «πολιορκητικό κριό» για να περάσουν ανώδυνα οι νέες αιματηρές περικοπές και στις συντάξεις και συνολικά στο κοινωνικοασφαλιστικό σύστημα. «Ισοδύναμα» που σε πολλές περιπτώσεις θα είναι τα ίδια και χειρότερα με τα προβλεπόμενα του μνημονίου και απλά αντί να στα παίρνει το σύστημα από την μια τσέπη θα στα παίρνει από την άλλη.
Παράλληλα, με τη δήλωσή του ότι «εμείς επιδιώκουμε να μη μειωθεί καμία σύνταξη και μπορούμε να εγγυηθούμε ότι δεν θα μειωθούν οι κατώτατες και οι μεσαίες συντάξεις οπωσδήποτε», ο Γιώργος Κατρούγκαλος επιχειρεί να «υπνωτίσει τις λαϊκές αντιδράσεις», να κερδίσει χρόνο για την απρόσκοπτη υλοποίηση των περικοπών και παράλληλα να καλλιεργήσει το νέο κοινωνικό αυτοματισμό και το «διαίρει και βασίλευε» μεταξύ των ασφαλισμένων, με βάση την παλαιότερη εκδοχή του ΠΑΣΟΚ «υπόγεια και ρετιρέ», «προνομιούχοι - μη προνομιούχοι». Μάλιστα, για να ενισχύσει τη λαϊκή εξαπάτηση προσδιόρισε ως κατώτερες συντάξεις τις κάτω από τα 1.000 ευρώ και ως μεσαίες ανάμεσα στα 1.000 με 1.500. Βέβαια, η πραγματικότητα, που είναι ήδη ζοφερή για τους συνταξιούχους καθώς η συντριπτική πλειοψηφία λαμβάνει συντάξεις πείνας, με τη διατήρηση των δυο μνημονίων και επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, θα γίνει ακόμη εφιαλτικότερη και θα διευρυνθεί και σε όσους λαμβάνουν μια σύνταξη λίγο μεγαλύτερη, στο όνομα της κοινωνικής δικαιοσύνης και της εξίσωσης προς τα κάτω όλων ανεξαιρέτως των συντάξεων και των παροχών. Πρόθεση της νέας συγκυβέρνησης, με βάση και το τρίτο μνημόνιο, είναι το όριο ηλικίας συνταξιοδότησης να ανέβει στα 67 έτη με ένα ελάχιστο επίπεδο σύνταξης που θα κινείται μέχρι τα 330 ευρώ περίπου και μετά τη συμπλήρωση του 67ου έτους ο δικαιούχος, εάν τα έχει καταφέρει και έχει δουλειά, θα λαμβάνει και ένα ελάχιστο επιπλέον ποσό ανάλογα με τα χρόνια και τις εισφορές που έχει καταβάλει. Συντάξεις σε επίπεδα φτωχοκομείου, μέσω του αρνητικού υπολογισμού, της μείωσης των ποσοστών αναπλήρωσης της σύνταξης, της δραστικής μείωσης και προοπτικά εξαφάνισης της επικουρικής σύνταξης, της επίθεσης στην καρδιά της κύριας σύνταξης, της σταδιακής κατάργησης του ΕΚΑΣ, της ρήτρας μηδενικού ελλείμματος στα Ταμεία και της σαρωτικής μείωσης της συνταξιοδοτικής δαπάνης. Αυτά ακριβώς προωθεί και η λεγόμενη Επιτροπή Σοφών που έχει συσταθεί στο υπουργείο Εργασίας και η οποία θα νομιμοποιήσει με δήθεν τεχνοκρατικό, επιστημονικό μανδύα τις προειλημμένες αποφάσεις κυβέρνησης, ΕΕ, κεφαλαίου για το Ασφαλιστικό.
Ούτε λεπτό χαμένο, ούτε στιγμή να μην απολέσουν οι εργαζόμενοι, οι συνταξιούχοι, οι νέοι, οι γυναίκες, οι ΕΒΕ και οι αγρότες. Αποφασιστικά να οργανώσουν την πάλη τους με το ΠΑΜΕ και τις δυνάμεις της κοινωνικής συμμαχίας. Να μη νομιμοποιήσουν στη συνείδησή τους τις αντιασφαλιστικές πολιτικές που δρομολογούνται. Να εμποδίσουν στους τόπους δουλειάς, παντού, τα αντεργατικά, βάρβαρα μέτρα του τρίτου μνημονίου. Να μη γίνουν συνένοχοι στην ασκούμενη αντιλαϊκή πολιτική.

Στο «κόκκινο» έχουν φτάσει τα Μη Εξυπηρετούμενα Δάνεια (ΜΕΔ) των ευρωπαϊκών τραπεζών, τα λεγόμενα και κόκκινα δάνεια, καθώς λόγω της οικονομικής κρίσης τα λαϊκά νοικοκυριά, αλλά και οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις αδυνατούν να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους.
Σύμφωνα με ένα έγγραφο διαβούλευσης του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου, το οποίο δημοσιοποιήθηκε σήμερα, τα ΜΕΔ των ευρωπαϊκών τραπεζών έχουν υπερδιπλασιαστεί από το 2009 και η αξία τους έφθανε σχεδόν το 1 τρισεκατομμύριο ευρώ στα τέλη του 2014.
Στις χώρες της Ευρωζώνης η συνολική αξία των ΜΕΔ ανερχόταν σε 932 δισεκατομμύρια ευρώ -ή περίπου το 9,2% του εγχώριου ακαθάριστου προϊόντος (ΑΕγχΠ) της Ευρωζώνης- στα τέλη του 2014.
Φαύλος κύκλος
Τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια βρίσκονται σε πολύ υψηλό επίπεδο ειδικά στο νότιο τμήμα της Ευρωζώνης, όπου το χρέος των επιχειρήσεων είναι ένα «οξύ» πρόβλημα, καθώς και στην Ανατολική και στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, σημειώνει ο διεθνής χρηματοοικονομικός οργανισμός. Ιδιαίτερα υψηλά ποσοστά «κόκκινων δανείων» εντοπίζονται σε Κύπρο και Ελλάδα: Ως τα τέλη της περασμένης χρονιάς, ο λόγος των ΜΕΔ έφθασε σε εξαιρετικά υψηλά επίπεδα στην Κύπρο, όπου ξεπέρασε το 40%, και στην Ελλάδα, όπου βρισκόταν στο 35%.
Τα υψηλά επίπεδα των δανείων που δεν εξυπηρετούνται, ως αποτέλεσμα της οικονομικής δυσχέρειας λόγω της κρίσης, προκαλούν με τη σειρά τους βάθεμα της κρίσης μέσω ενός «φαύλου κύκλου», καθώς δυσχεραίνουν την εκταμίευση πιστώσεων και δεσμεύουν τραπεζικό κεφάλαιο το οποίο σε διαφορετική περίπτωση θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για νέες χορηγήσεις. «Δοθείσης της επείγουσας ανάγκης να υποστηριχθεί η ακόμη αβέβαιη ανάκαμψη της Ευρώπης, η ταχεία επίλυση (του προβλήματος) των ΜΕΔ για να προωθηθούν νέες δανειακές χορηγήσεις έχει μακροοικονομική σημασία πρώτης τάξεως», σημείωσαν στελέχη του ΔΝΤ στο έγγραφό τους.

Με δεδομένη τη φοροεπιδρομή του 3ου μνημονίου, το υπουργείο Οικονομικών επιχειρεί να αμβλύνει τις εντυπώσεις για το βαρύ λογαριασμό που σύντομα θα κληθεί να ξαναπληρώσει ο λαός με τον ισχυρισμό ότι δεν θα προστεθεί κανένας νέος φόρος και επιβάρυνση στη συνέχεια.
Σε ανακοίνωσή του αναφέρει πως «το πλαίσιο των αλλαγών που θα γίνουν το επόμενο διάστημα είναι σαφές και καθορισμένο από τις διατάξεις του Ν 4336/2015 (ειδικά στις σελίδες 1.015-1.019) και δεν υπάρχει περίπτωση να προστεθεί κανένας νέος φόρος, επιβάρυνση κλπ.».
Συνεπώς επιβεβαιώνει ότι φοροκαταιγίδα έρχεται, αλλά ισχυρίζεται ότι μετά από αυτή θα υπάρξει νηνεμία, η οποία ωστόσο είναι βέβαιο ότι δεν θα υπάρξει,  καθώς η κυβέρνηση είναι υποχρεωμένη από το μνημόνιο να καλύπτει τις απώλειες στα προβλεπόμενα έσοδα.  Οι διευρυνόμενες «αστοχίες» στην εκτέλεση του κρατικού προϋπολογισμού φέρνουν νέα αντιλαϊκά μέτρα, πέρα και πάνω από αυτά που ήδη προδιαγράφονται στο τρίτο μνημόνιο. Σύμφωνα με το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, το οκτάμηνο (Γενάρης-Αύγουστος) του 2015, τα καθαρά έσοδα διαμορφώνονται κατά περίπου 4,2 δισ. ευρώ χαμηλότερα από το στόχο που έχει τεθεί, από τα οποία ποσά ύψους3,3 δισ. προέρχονται από την «υστέρηση» των φορολογικών εσόδων.
Εξάλλου στο 3ο μνημόνιο υπάρχει η δέσμευση ότι οι ελληνικές αρχές «θα απλουστεύσουν το καθεστώς φορολογίας εισοδήματος και θα διασφαλίσουν τη συνοχή της φορολογητέας βάσης του εισοδήματος για τη φορολογία εισοδήματος...».
Πάντως το υπουργείο δεν θα μπορούσε να διαψεύσει τις νέες σημαντικές φορολογικές επιβαρύνσεις που έρχονται από τον Οκτώβρη καθώς το 3ο μνημόνιο προβλέπει:
«Επιπλέον, ως προαπαιτούμενο, η κυβέρνηση θα εγκρίνει νομοθεσία για:
• την αύξηση των εσόδων: α) σταδιακή κατάργηση της επιστροφής του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο πετρέλαιο κίνησης ντίζελ για τους αγρότες σε δύο ίσα στάδια τον Οκτώβριο του 2015 και τον Οκτώβριο του 2016. Οι αρχές θα λάβουν μέτρα για την έναρξη της διαδικασίας είσπραξης του ΕΝΦΙΑ για το 2015, ώστε να εκδοθούν εκκαθαριστικά σημειώματα τον Οκτώβριο του 2015, με την τελευταία δόση να καταβάλλεται τον Φεβρουάριο του 2016».
Η επιβάρυνση είναι προφανής και επιπλέον προβλέπει:
«γ) σταδιακής κατάργησης της προτιμησιακής φορολογικής μεταχείρισης των αγροτώνστο πλαίσιο του κώδικα φορολογίας εισοδήματος, με ποσοστά που ορίζονται στο 20% για το φορολογικό έτος 2016 και στο 26% για το φορολογικό έτος 2017».
Φοροεπιδρομή είναι και η αύξηση του συντελεστή στη φορολόγηση του εισοδήματος από ενοίκια καθώς το 3ο μνημόνιο προβλέπει:
«ζ) αύξηση του φορολογικού συντελεστή επί του ετήσιου εισοδήματος από ενοίκια, για εισοδήματα κάτω των 12.000 ευρώ στο 15% (από 11%) και για εισοδήματα άνω των 12.000 ευρώ στο 35% (από 33%)».
Στα προαπαιτούμενα είναι φυσικά και ο ΦΠΑ στα νησιά. Το μνημόνιο προβλέπει:
«i. Ως προαπαιτούμενο, οι αρχές... β) θα διευκρινίσουν ότι οι μειωμένοι συντελεστές του ΦΠΑ για τα νησιά θα καταργηθούν πλήρως έως το τέλος του 2016 και θα καθορίσουν τις μεταβατικές ρυθμίσεις».
Το 3ο μνημόνιο προβλέπει ότι σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να διασφαλιστούν τα φορολογικά έσοδα των 2,6 δισ. ευρώ από την ακίνητη περιουσία καθώς αναφέρει:
«η) ενόψει τυχόν αναθεώρησης των ζωνών αντικειμενικών αξιών για τα ακίνητα, θα προσαρμόσει τους φορολογικούς συντελεστές επί της ακίνητης περιουσίας, εφόσον κρίνεται αναγκαίο, γιανα διασφαλιστεί ότι τα έσοδα από το φόρο ακίνητης περιουσίας το 2016 θα ανέλθουν τουλάχιστον στο ποσό των 2,65 δισεκατομμυρίων ευρώ, και θα προσαρμόσει την εναλλακτική ελάχιστη φορολογία επί του εισοδήματος φυσικών προσώπων». 

Η αύξηση των εσόδων είναι το ζητούμενο για το υπουργείο Οικονομικών που φαίνεται πως έχει έτοιμο το λογαριασμό που πρέπει να πληρώσουν μισθωτοί, αγρότες και ελεύθεροι επαγγελματίες.
Η διατήρηση στην κυβέρνηση του Γ. Χουλιαράκη, που προετοίμασε κατά 60% την εφαρμογή του νέου μνημονίου και η επιστροφή του Ε. Τσακαλώτου στο υπουργείο Οικονομικών, που το διαπραγματεύτηκε, φανερώνει πως ήδη είναι έτοιμο το σχέδιο των φορολογικών αλλαγών και αναμένεται τον Οκτώβρη να πάρει τη μορφή του εφαρμοστικού νόμου.
Φοροαπαλλαγές
Με βάση τα όσα προβλέπει το μνημόνιο και τις μέχρι τώρα πληροφορίες, στο στόχαστρο μπαίνουν όλες οι φοροαπαλλαγές για τη λαϊκή οικογένεια, με ζητούμενο την κατάργησή τους προκειμένου να αυξηθούν τα κρατικά έσοδα περίπου 3,5 δισ. ευρώ.
Μαχαίρι αναμένεται στις φοροαπαλλαγές για μεταβιβάσεις ακινήτων, κληρονομιές και γονικές παροχές. Στις μειώσεις φόρων για τα τεκμήρια διαβίωσης και στις εξαιρέσεις που υπάρχουν σε τέλη ταξινόμησης, τέλη κυκλοφορίας και ειδικούς φόρους κατανάλωσης.
Αγρότες
Η φορολόγηση των αγροτών πονοκεφαλιάζει το οικονομικό επιτελείο καθώς πρέπει να εμφανίσει την αύξηση της φορολογικής επιβάρυνσης να φαντάζει δίκαιη διότι ήδη στον αγροτόκοσμο επικρατεί αναβρασμός και ετοιμότητα για κινητοποιήσεις. Ίσως το βασικό σενάριο να είναι η σταδιακή αύξηση των φορολογικών συντελεστών και η κατηγοριοποίηση των αγροτών σε κατά κύριο επάγγελμα και μη. Οι πληροφορίες αναφέρουν πως για το 2016 ο συντελεστής θα είναι 20% και το 2017 στο 26%.
Μισθωτοί
Αλλαγές θα προκύψουν και στην κλίμακα φορολόγησης μισθών και συντάξεων και δεν αποκλείεται η έναρξη της επιβολής φόρου να αρχίζει με 5% για ετήσιο εισόδημα περίπου 4.500 ευρώ για άγαμο και 9.500 ευρώ για τετραμελή οικογένεια. Στα πιθανά σενάρια είναι και η κατάργηση σε ορισμένες περιπτώσεις της έκπτωσης φόρου που ισχύσει σήμερα και είναι στα 2.100 ευρώ. Ερωτηματικό παραμένει το πώς θα εισπράττεται το χαράτσι της εισφοράς αλληλεγγύης -που φυσικά παραμένει όπως και ο ΕΝΦΙΑ- και με βάση το 3ο μνημόνιο πρέπει να ενσωματωθεί στην κλίμακα φορολόγησης του εισοδήματος.
Ελεύθεροι επαγγελματίες
Στο τραπέζι έχουν πέσει σενάρια για αλλαγές στην κλίμακα φορολόγησης και των ελευθέρων επαγγελματιών και μεταξύ άλλων προβλέπουν αύξηση του ανώτατου συντελεστή στο 45% από το 33% που ισχύει.
Ενοίκια
Η ανάγκη για αύξηση των εσόδων του κρατικού προϋπολογισμού φαίνεται πως ενεργοποιεί το σενάριο της αύξησης των συντελεστών φορολόγησης εισοδημάτων από ενοίκια. Σήμερα για ετήσιο εισόδημα έως 12.000 ευρώ από ενοίκια ο συντελεστής είναι 11% και η πρόταση είναι να πάει στο 15%, ενώ για εισόδημα άνω των 12.000 ευρώ ο συντελεστής σήμερα είναι 33% και προτείνεται να φτάσει στο 35%. Δεν αποκλείεται και η θέσπιση τρίτου συντελεστή στο 45% για εισοδήματα άνω των 50.000 ευρώ από ενοίκια.
Ενιαία κλίμακα φορολόγησης;
Οι πληροφορίες αναφέρουν πως το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης εξετάζει σοβαρά τη θέσπιση ενιαίας κλίμακας φορολόγησης για μισθούς και ενοίκια που θα επιφέρει σοβαρό πλήγμα σε εργαζόμενους και συνταξιούχους που εισπράττουν κάποιο ενοίκιο.
Δεν αποκλείεται η φορολόγηση να γίνεται με ενιαία κλίμακα επί των συνολικών εισοδημάτων ανεξάρτητα από το ποιες πηγές προέρχονται ή να διατηρηθεί η ξεχωριστή φορολόγηση των εισοδημάτων ανάλογα από την πηγή προέλευσης. Σίγουρο είναι ότι η κυβερνητική επιλογή θα γίνει με κριτήριο την αύξηση των εσόδων σε συνεννόηση με το κουαρτέτο.
Επίσης το υπουργείο Οικονομικών πρέπει άμεσα να ορίσει τα νησιά από τα οποία θα ξεκινήσει και θα επεκταθεί σε όλα η κατάργηση της έκπτωσης 30% στον ΦΠΑ.

Author Name

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Από το Blogger.